Veel leveranciers steken veel energie om grote hoeveelheden data aan hun klanten te publiceren. Maar niemand heeft iets aan foute, inconsistente en incomplete data. Tuin- en dierretailers lopen hier in de dagelijkse praktijk hard tegenaan. Zij kunnen jouw producten dan bijvoorbeeld online niet goed presenteren. Dit moet daarom anders.
Kijk dus eerst of jouw artikelgegevens correct en compleet zijn voordat je grote hoeveelheden data gaat publiceren aan je klanten.
7 tips voor goede kwaliteit data:
- Voer data in per productcategorie. Start met het invoeren van data van je belangrijkste GPC productgroep, dus die met de meeste omzet. Zo blijft het werk behapbaar en kun je ervaring opdoen.
- Volg deze instructie om de commerciële tekstvelden - zoals merknaam - volgens de sectorstandaard in te voeren. Volg ook het advies voor het gebruik van hoofd- en kleine letters
- Voer data van alle producten consistent in: voer bijvoorbeeld de merknaam altijd op precies dezelfde manier in.
- Start met het vullen van alle verplichte velden en vul deze aan met de relevante optionele velden.
- Vergeet de productafbeeldingen niet toe te voegen, minimaal 1 maar bij voorkeur meer i.v.m. een goede online presentatie van jouw product.
- Wil jij meer kennis over de webinterface opdoen? Volg dan een webinar en/of bekijk de instructievideo’s.
- Bekijk onze kennisbank voor meer informatie over de GS1 datapool.
Makkelijke grote hoeveelheden data wijzigen?
Je kunt heel handig met Excel data van veel artikelen tegelijkertijd up- en downloaden naar de GS1 datapool. Dus gebruik deze Excel ook om in één overzicht te checken of je data kloppen. Zo niet, pas deze dan aan en upload ze opnieuw.
Bekijk in de video hoe je artikelgegevens kunt up- en downloaden, bewerken en publiceren met Excel.
Heb je nog vragen?
We helpen je graag. Neem contact met ons op via accounts@gs1.nl of (020) 511 38 20.