Heldere data voor een duurzame wereld

Circulariteit, flexibele supply chains en voedsel- en patiëntveiligheid. Maatschappelijke thema’s waar we meer dan ooit mee te maken hebben. Dit gaat gepaard met een enorme data-explosie.

In het kanaliseren van al die data is een belangrijke rol weggelegd voor GS1.
Met unieke identificatiecodes van GS1, onder andere de barcode, en het delen van heldere en eenduidige data laten we de reis van het product zien. Van grondstof tot eindgebruiker.

Wij zijn een internationale not-for-profit partner voor retailers, zorginstellingen en leveranciers.

Overkoepelend Campagnebeeld Duurzamewereld Zl

Werken met impact, samen met GS1

Wij spannen ons in om ketens efficiënter, transparanter en duurzamer te maken. Dit doen wij samen met onze stakeholders, zoals: retailers, leveranciers, belangenorganisaties, zorginstellingen en overheden. Het delen van data gaat vaak over landgrenzen heen. GS1 is actief in 150 landen. Met onze internationaal gebruikte standaarden en oplossingen kunnen bedrijven over de hele wereld gebruikmaken van dezelfde data. Daarmee maken wij impact.

Innovaties voor duurzame ketens 

Meer dan 35.000 bedrijven en instellingen zijn aangesloten bij GS1 Nederland. Samen met organisaties maken we sectorbrede afspraken hoe we productdata efficiënt en transparant maken. Dit levert duurzame innovaties op:

  • Met de QR-code van GS1 maken we productinformatie inzichtelijk, online en offline.
  • Met de ontwikkeling van het Digital Product Passport zetten we grote stappen richting duurzame, circulaire ketens.
GS1 Template 02 Web

Hoe is GS1 Nederland ontstaan?

1974: in Amerika wordt de eerste barcode op een pakje kauwgom gescand. Twee jaar later haalt Albert Heijn de barcode naar Nederland. Hij vond dat er een neutrale partij nodig was om voor supermarkten en leveranciers de keten efficiënter te maken. En daarom is GS1 Nederland opgericht.

GS1 en succesvol zaken blijven doen