Google in internationale GS1 board
Het geven van gedetailleerde, accurate informatie aan de juiste mensen op het juiste moment. Dat is de voornaamste reden voor Google om toe te treden tot de internationale board van GS1. Dit maakte het nieuwe GS1-bestuurslid Bhana Narasimhan, Director Product Management van Google gisteren bekend tijdens het GS1 Global Forum 2020.
“Google en GS1 kunnen samenwerken om mensen over de hele wereld te bedienen. Identificatie en productinformatie; dat is waar GS1 in Google een rol moet spelen." Het nieuwe GS1-bestuurslid Bhana Narasimhan maakt het glashelder wat er moet gebeuren: "Zorg dat identificatie van producten feilloos is, verwijder frictie, wees daarin SNEL en opereer als één organisatie."
Consument is helder in wat hij wil
Onze manier van winkelen is erg veranderd de afgelopen jaren. De consument is helder in wat hij wil: altijd en overal de juiste keuze maken voor een product waar die naar op zoek is. Het krijgenm van een verkeerde indruk van een product online is dan ook één van de belangrijkste redenen om een product retour te sturen. Bedrijven kunnen met productinformatie de klant beter helpen bij zijn keuze.
'Google: 99 procent van de shoppers die de afgelopen week een winkel hebben bezocht, zeiden dat ze online hadden gezocht voordat ze naar de winkel gingen.'
Het is een bekend gegeven dat productinformatie het koopgedrag van consumenten beïnvloedt. In de huidige digitale transformatie ziet Google dan ook dat de consument genadeloos is, en simpelweg 'zero-tolerance’ heeft. “99 procent van de shoppers die de afgelopen week een winkel hebben bezocht, zeiden dat ze online hadden gezocht voordat ze naar de winkel gingen.“, zegt Narasimhan. “We moeten de wrijving die slechte productdata oplevert snel wegnemen.”
Steun voor Verified by GS1
“GS1 is van fundamenteel belang om standaarden een onderdeel uit te laten maken van product data management, waardoor grote waardecreatie voor bedrijven en consumenten mogelijk wordt”, aldus Narasimhan. “De betrokkenheid van GS1 bij het identificeren en oplossen van uitdagingen in de industrie is erg belangrijk.”
Google ondersteunt het Verified by GS1- intiatief. Dit register is niet alleen voor Google relevant, maar voor de hele industrie. Met de enorme vlucht van online verkopen is unieke identificatie essentieel geworden. Consumenten en handelspartners (o.a. retailers en marktplaatsen) eisen immers steeds meer productinformatie.
GS1 is afgelopen jaar gestart met het wereldwijd register waarin alle actieve artikelcodes die zijn uitgegeven staan, met daarbij basisinformatie voor de identificatie van het product. Verified by GS1 is daardoor een wereldwijde oplossing waarmee retailers en marktplaatsen de identiteit van producten kunnen opzoeken en verifiëren.