15-10-2021

Hoe u RFID goed gebruikt in winkel en online voor klantvraag

Ontdek RFID in de mode, schoenen en sport in de nieuwe GS1 whitepaper. Over de slimme code die betrouwbare voorraden, efficiëntere en betrouwbare (logistieke) processen met een betere klantbeleving mogelijk maakt.

Hoe u RFID goed gebruikt in winkel en online voor klantvraag - Hoe U RFID Goed Gebruikt In Winkel En Online Voor Klantvraag

RFID staat voor Radio Frequency Identification. Met een chip met een artikelcode en serienummer kunt u producten altijd en overal identificeren. Bedrijven maken steeds vaker tijd en middelen vrij voor RFID omdat ze klanten op de verschillende touchpoints beter willen bedienen. Voor alle schakels in de keten is er met RFID voordeel te behalen. Of je nu katoenproducent, distributeur, retailer, fabrikant of consument bent.

RFID: Betrouwbare voorraad en efficiënte processen

De voornaamste reden voor de meeste bedrijven om met RFID aan de slag te gaan is het verbeteren van de voorraadbetrouwbaarheid. Een winkelassortiment handmatig tellen van honderden of misschien zelfs duizenden producten, is geen beginnen aan. Door RFID chips te scannen is dat zo gepiept.

In het kort kiezen bedrijven voor RFID om:
  • Optimale productbeschikbaarheid te garanderen om snel en overal in te kunnen spelen op de vraag van klanten én om cross-selling beter mogelijk te maken.
  • Omnichannelactiviteiten goed uit te voeren: zoals ‘click & reserve’ voor het online reserveren en ‘ship from store’, waarbij de winkel een distributieknooppunt wordt.
  • Kosten te besparen: geen onnodige voorraad, snelle voorraadinventarisatie, efficiënte processen.
In de nieuwe whitepaper komt het volgende aan bod:
  • Voordelen en mogelijke toepassingen van RFID
  • Hoe werkt RFID?
  • Waar bestaat een RFID-systeem uit?
  • Hoe werkt de GS1 EPC/RFID-standaard?
  • RFID en privacy
  • Tips voor het maken van een business case

Bekijk de whitepaper RFID in de mode

RFID helpt in het realiseren van die ene customer flow

RFID bestaat al een tijd en is een technologie die ‘just in time’ retail supply chains belooft en een enorme stap voorwaarts is voor uw interne en externe bedrijsprocessen én bovenal voor het verbeteren van de klantervaring. De pioniersfase is voorbij en RFID wordt inmiddels door een grote groep gebruikt.

Modewinkels van groot tot klein kunnen hun klanten optimaal bedienen als zij hun productbeschikbaarheid op orde hebben. Dit betekent dat de fysieke én online winkel naadloos op elkaar moeten aansluiten. RFID is een technologie die helpt in het realiseren van die ene customer flow.