Podcast ‘Data in Bedrijf’: Naar een betere wereld met productdata
Een aantal grote thema’s in deze wereld die we met elkaar moeten oplossen: tekort aan grondstoffen, milieuvervuiling, voedselveiligheid en gezondheid. Dit vraagt om samenwerking en transparantie. En daarmee groeit de behoefte aan informatie. Zowel vanuit bedrijven, de overheid én consumenten.
Als GS1 Nederland zitten we samen met bedrijven in het hart van deze digitale transformatie, want standaardisatie van de manier van informatie delen is cruciaal. Er is best veel informatie beschikbaar in silo’s, maar een goede en efficiënte deelbaarheid in de keten is de crux. Met het uitwisselen van Excelbestanden redden we het echt niet meer.
In onze tweede podcast gaat Martine Hauwert hierover in gesprek met Armand Schins van Albert Heijn (Data Quality, Data Governance & Projects Albert Heijn Commerce Support), Kees Jacobs van Capgemini (Vice-President Consumer Products & Retail, Global Lead for 'Insights & Data') en Mirjam Karmiggelt, CEO van GS1 Nederland.
Productdata als drijvende kracht achter het aanpakken van maatschappelijke thema’s als duurzaamheid en gezonder leven.
- Hoe belangrijk is het voor bedrijven om met data maatschappelijke issues te kunnen tackelen?
- In hoeverre zijn dit internationale thema’s?
- Welke stappen zetten retailers en bedrijven op dit moment?
- Hoe kunnen we de consument helpen bij het maken van betere/ bewustere keuzes op het gebied van gezond eten en duurzaamheid?
- Welke data wordt er nu al gedeeld in de keten en wat zijn de plannen voor de toekomst?
- Hoe belangrijk is standaardisatie?
Krijg antwoord op deze vragen in onze podcast ‘Data in Bedrijf’ en luister via soundcloud of Spotify.