Verfrissing voor duurzaam ondernemen en aantrekkelijke klantervaringen
Jake's Beverages, een drankbedrijf uit Frankfurt, maakt gebruik van de QR Code powered by GS1 om zijn bedrijfsprocessen te optimaliseren en nieuwe klantervaringen te creëren. “Met de implementatie van de GS1 Digital Link hebben we een belangrijke stap richting de digitale toekomst gezet, zowel op het gebied van marketing als transparantie,” vertelt Vincent Kästle.
Dichter bij de klant
De QR Code powered by GS1 kan door elke smartphonecamera worden gescand, waarmee consumenten op basis van hun locatie worden doorverwezen naar verschillende webcontent. Zo kunnen ze aanvullende informatie krijgen, toegang tot social media-inhoud, het dichtstbijzijnde inleverpunt voor statiegeld bekijken en zelfs via een chatbot interactie aangaan met de fles en met Jake's.
De slimme QR-code powered by GS1 biedt een breed scala aan gebruiksmogelijkheden en verbetert het klantervaring aanzienlijk. “Met de inzet van deze digitale technologie hebben we laten zien dat Jake's Beverages een voortrekkersrol speelt in de industrie en bereid is om te innoveren, zowel voor het optimaliseren van interne processen als voor het verrijken van de klantervaring,” benadrukt Kästle.