Nieuwsbrief doe-het-zelf, tuin en dier
In de nieuwsbrief:
- GRS Retail: ‘Productdata klaarstomen voor omnichannel experience’
- Hoe verhoog je de conversie met een goede productomschrijving?
- Zo behaal je meer online en offline conversie in tuinretail
- Barcodes klaar voor de toekomst
- Software updates datapool
- Wist u dat over productafbeeldingen
==================================================================
1 GRS Retail: ‘Productdata klaarstomen voor omnichannel experience’
De organisatie achter 150 tuincentra wil eind 2022 klaar zijn voor een naadloze productdata-uitwisseling. GRS Retail hoopt wel op iets meer urgentie en kwaliteit van toeleveranciers bij de aanlevering van productdata. Lees verder
2 Hoe verhoog je de conversie met een goede productomschrijving?
Een belangrijk onderdeel van webshops is de beschrijving van producten. Een goede productomschrijving zorgt ervoor dat conversie tot wel 25% hoger kan liggen. Ook dragen ze bij aan een goede vindbaarheid in zoekmachines. Dus als data ontbreken of niet kloppen haken consumenten af. Lees verder
3 Zo behaal je meer online en offline conversie in tuinretail
Wie is de tuinconsument en hoe shoppen ze on- en offline? Welke impact heeft dit op productdata? De nieuwe expertgroep ‘Data-driven Product Experience in Garden Retail’ van ShoppingTomorrow - met GS1 als host - geeft antwoord op deze vragen. Lees verder
4 Barcodes klaar voor de toekomst
De reis van een product vanaf de herkomst volgen of direct met consumenten communiceren. Daarvoor gebruiken bedrijven steeds vaker tweedimensionale (2D) codes. Lees verder
5 Software updates datapool
Regelmatig zijn er updates van de software van de datapool waar GS1 Data Source gebruik van maakt, zoals verbeteringen in functionaliteit en opgeloste issues. Wat is er in de laatste update gewijzigd? Lees verder
6 Wist u dat over productafbeeldingen
Er bij ruim 50% van de artikelen in de datapool een productafbeelding is toegevoegd? En dat dit niet voldoende is om webshops goed te vullen? U wilt toch ook meerdere foto's als u zich online oriënteert? Voeg daarom minstens één foto toe aan al uw artikelen en het liefst meer.