Nieuwsbrief levensmiddelen en drogisterij
In de nieuwsbrief:
1 GS1 Data Source - release 20 november
2 Slechts 16% van producenten en 6% van de retailers vindt zichzelf datamaster
3 Podcast Data in bedrijf
4 Nieuwe GS1 Keurmerken voor Brandbank en World of Content
==================================================================
1 GS1 Data Source - release 20 november
Op 20 november is de release van GS1 Data Source. Een belangrijke wijziging is dat het GS1 Global Data Model dan ook in werking treedt.
- Voor GS1 webinterfacegebruikers zetten wij data over naar nieuwe velden. Zij hoeven data dan alleen nog maar te controleren en opnieuw te publiceren.
- De manier waarop artikelen moeten worden beëindigd verandert.
- Wijzigingen die leveranciers doen n.a.v. deze release leiden niet tot een oproep voor een controle.
Bekijk de belangrijkste wijzigingen.
2 Slechts 16% van producenten en 6% van de retailers vindt zichzelf datamaster
Retail kan steeds meer dankzij data. Ieder onderdeel van de supply chain voor consumer packaged goods kan baat hebben bij de steeds grotere hoeveelheid data die gedeeld wordt. Capgemini deed onderzoek. Lees verder
3 Podcast Data in bedrijf
In ‘Data in bedrijf’ op New Business Radio gaat Ron Lemmens in gesprek met Philip den Ouden (Fresh Upstream), Maartje Beem-Vullings (FruitMasters) en Mirjam Karmiggelt (GS1 Nederland) over hoe zij met productdata bedrijfsprocessen efficiënt, duurzaam en transparant maken. De podcast is terug te luisteren op de bekende podcastkanalen: Data in bedrijf - Als de data in de hele keten op orde is, hebben we waardevolle producten
4 Nieuwe GS1 Keurmerken voor Brandbank en World of Content
Brandbank B.V. heeft GS1 Keurmerken behaald voor vastleggen en controleren van etiketinformatie van detergenten in GS1 Data Source. World of Content heeft een GS1 Keurmerk erbij voor het vastleggen van etiketinformatie van drogisterij-artikelen.