2-2-2021

Nieuwsbrief levensmiddelen en drogisterij

Nieuwsbrief levensmiddelen en drogisterij - Betrouwbare Productdata Levert Albert Heijn Hogere Conversie Op

In de nieuwsbrief:
1 Betrouwbare productdata levert Albert Heijn hogere conversie op
2 Simpeler datakwaliteitprogramma voor hogere databetrouwbaarheid
3 GS1 Data Source - release 26 maart
4 Aviko aan de slag met nieuwe richtlijn productafbeeldingen
5 Wist u dat?
6 Bedrijven vragen massaal om GS1 barcodes
7 Duurzame lessen van verstoring in de logistieke keten

===============================================================

1 Betrouwbare productdata levert Albert Heijn hogere conversie op

Het online verkoopkanaal van Albert Heijn heeft door de uitbraak van het coronavirus een enorme impuls gekregen. Dat betekent dat betrouwbare productdata nog belangrijker is geworden, onder meer om in het gigantische assortiment de juiste producten te kunnen vinden. Ralph van Oss, sourcing director bij Albert Heijn: “Klanten gaan eerder over tot aankoop omdat ze vaker en sneller het juiste product vinden.” Lees verder

2 Simpeler datakwaliteitprogramma voor hogere databetrouwbaarheid
Het datakwaliteitprogramma wordt vanaf dit voorjaar simpeler en betrouwbaarder. Het afgelopen jaar is hard gewerkt aan de aanpassing van systemen, processen en procedures. Het beoogde resultaat: meer duidelijkheid, hogere databetrouwbaarheid en op termijn een soepeler controleregime. Lees verder

3 GS1 Data Source - release 26 maart
Op 26 maart is de volgende release van GS1 Data Source in de levensmiddelen- en drogisterijsector. We hebben een overzicht gemaakt van de belangrijkste wijzigingen. Lees verder

4 Aviko aan de slag met nieuwe richtlijn productafbeeldingen
Geen rechthoekige foto’s meer, maar vierkante. Dat is de belangrijkste wijziging in de GS1 richtlijn voor productafbeeldingen. Aviko is klaar voor het gebruik van deze richtlijn en heeft net als andere leveranciers tot 1 januari 2023 om bestaande afbeeldingen in de datapool te wijzigen. Lees verder

5 Wist u dat?
In de webinterface van GS1 Data Source bij veel velden nu ook handige hulpteksten beschikbaar zijn met links naar bijbehorende documentatie op onze website?

6 Bedrijven vragen massaal om GS1 barcodes
Het afgelopen jaar hebben ruim 4.500 nieuwe bedrijven zich bij GS1 Nederland aangemeld, omdat ze een unieke barcode op hun producten willen om deze (online) te verkopen. Dat is een groei van bijna 20 procent. Er zijn nu ruim 26.000 bedrijven aangesloten. Lees verder

7 Duurzame lessen van verstoring in de logistieke keten
Terwijl Koningin Corona wereldwijd voor verstoringen zorgt, veranderen ook de regels van het economische schaakspel. Aankoopgewoonten verschuiven en sectoren staan onder grote druk. Intussen is daar de uitdaging van Koning Klimaat. Hoe kan GS1 samen met bedrijven zorgen voor een betrouwbare en duurzame keten? Lees verder