Nieuwsbrief levensmiddelen en drogisterij
In de nieuwsbrief:
1 ‘Pas écht waardevolle producten als data in hele keten op orde zijn’
2 GS1 Data Source - releases
3 Software updates datapool
4 GS1 magazine
5 Australische QR-framboos van Perfection Fresh valt digitaal in de smaak
6 Podcast Data in Bedrijf: Als de data in de hele keten op orde is...
1 ‘Pas écht waardevolle producten als data in hele keten op orde zijn’
Openheid over duurzaamheid, voedselveiligheid, fairtrade en milieudruk is belangrijker dan ooit en vraagt om samenwerking en transparantie door de hele keten heen. ‘Want de reis die een product heeft afgelegd’, benadrukt Mirjam Karmiggelt, CEO van GS1 Nederland in de Top 2022 van Foodmagazine, ‘kun je enkel en alleen volgen als iedereen in de keten kan beschikken over de juiste data. Van kas tot kassa, van boerderij tot bord.’ Lees verder
2 GS1 Data Source - releases
Op 20 november j.l. was de laatste release van GS1 Data Source in de levensmiddelen- en drogisterijsector. Eén van de belangrijkste wijzigingen is dat het GS1 Global Data Model sindsdien in werking is.
Op 26 februari is de volgende release. Met o.a. een aantal nieuwe codes en keurmerken en wijzigingen in validaties. Leveranciers hebben nog tot dan de tijd om de wijzigingen van de release van 20 november door te voeren zonder dat dit tot een oproep voor controle leidt.
3 Software updates datapool
Regelmatig zijn er updates van de software van de datapool waar GS1 Data Source gebruik van maakt, zoals verbeteringen in functionaliteit en opgeloste issues die het gebruikersgemak verhogen. Benieuwd naar de laatste update? Lees verder
4 GS1 magazine
Met Vincent Weijers, COO bol.com: 'Zonder goede identificatie loopt onze operatie in de soep'. En interviews met EU parlementariër, OneMed, Procter & Gamble, Scotch & Soda en SPAR. Lees de nieuwe editie!
5 Australische QR-framboos van Perfection Fresh valt digitaal in de smaak
Omdat QR-codes veel meer informatie kunnen meenemen, zijn producten steeds beter traceerbaar en neemt het consumentenvertrouwen toe. Het Australische bedrijf Perfection Fresh realiseert zich dat de digitale toepassingen van 2D-barcodes grote kansen biedt voor zijn versproducten. Lees verder
6 Podcast Data in Bedrijf: Als de data in de hele keten op orde is...
In onze allereerste podcast gaat presentator Ron Lemmens in gesprek met Maartje Beem-Vullings van FruitMasters, Philip den Ouden van Fresh Upstream en Mirjam Karmiggelt, CEO van GS1 Nederland. Over traceerbaarheid, voedselveiligheid en de noodzaak en mogelijkheden om betrouwbare productdata te delen in de supply chain. Lees verder en beluister de podcast