Nieuwsbrief online verkopers
In de nieuwsbrief:
1 Digitalisering en duurzaamheid steeds meer hand in hand
2 Google: Producten beter vindbaar met GTIN en productdata
3 Razendsnel schakelen bij explosieve groei in online verkopen
4 Digitale transformatie goed voor modesector
5 De EAN, hoe zit het nu precies? Vijf vragen, vijf antwoorden.
==================================================================
1 Digitalisering en duurzaamheid steeds meer hand in hand
GS1 innovatiemanagers Frits van den Bos en Jan Merckx over het snel veranderende digitale businessmodel. Covid-19 verlegt de bedrijfsfocus naar digitalisering omdat het bedrijven dwingt om flexibel te reageren. En willen bedrijven in de toekomst levensvatbaar blijven, zullen ze ook snel een duurzame business moeten realiseren. Lees verder
2 Google: Producten beter vindbaar met GTIN en productdata
“GTIN's (EAN’s) vergroten de kans op een goede positie in Google én dus om gevonden te worden.” Dit staat in een Google Shopping blog over hoe unieke en nauwkeurige productinformatie merken, fabrikanten en retailers helpt. Lees verder
3 Razendsnel schakelen bij explosieve groei in online verkopen
Vincent Weijers, COO bol.com en lid van de Global Executive Board GS1: "De pandemie bleek een katalysator voor iets dat al gaande was. In maart vorig jaar zagen we de omzet van de ene op de andere dag met 100% procent groeien”. Lees verder
4 Digitale transformatie goed voor modesector
De expertgroep RFID ziet een toekomst waarin alle kledingitems een digitale identiteit zullen hebben. Hoe je met RFID én GS1 Digital Link een compleet nieuwe winkelervaring kunt bieden. Lees verder
5 De EAN, hoe zit het nu precies? Vijf vragen, vijf antwoorden.
Vragen als 'Wat is het voordeel van de aanschaf van GS1 barcode voor starters op Amazon of bol.com?' of 'Mijn merknaam verandert, mijn producten blijven hetzelfde. Kan ik de barcode hergebruiken?' Lees verder