9-10-2023

Nieuwsbrief marketplaces & e-commerce 9 oktober 2023

Nieuwsbrief marketplaces & e-commerce 9 oktober 2023 - QRQR

De alles-in-één-code 
De QR-code van GS1 is dé alles-in-één code die iedereen kan gebruiken. Hiermee gaan we een stap verder dan met de bekende streepjescode en is het mogelijk om met één code meerdere informatiestromen te delen met handelspartners en eindgebruikers. Sinds 1 juli kun je die aanmaken via MijnGS1. Lees verder

Wanneer een nieuwe GTIN nodig?
Soms verandert er iets aan een artikel, zoals de verpakking of de receptuur. Wanneer is er dan een nieuwe code nodig? Deze keer meer over artikelen die samen verkocht worden (ook wel ‘bundel’ genoemd). Als je iets verandert of toevoegt in zo’n bundel is een nieuwe GTIN nodig. Dat is bijvoorbeeld het geval als een van de geuren in een verpakking van 3 parfums wordt vervangen door een ander. Of als een combinatieverpakking van shampoo en conditioner verandert in een combinatie van shampoo en haarmasker. Lees verder

Vincent Weijers van bol: 'Zonder goede identificatie loopt onze operatie in de soep'
Elke dag verlaten duizenden artikelen de magazijnen van bol. Zonder correcte EAN-codes en zonder betrouwbare data zou bol alle leverbeloftes niet kunnen nakomen. Chief Operations Officer Vincent Weijers: “Verkooppartners die zorgen voor correcte codes en data, worden beloond met meer transacties en meer tevreden klanten.” Lees het interview

QR-code van GS1 oplossing voor baardgroeilijn
Het merk Finez is nu nog vooral een lijn rondom baardgroei en -verzorging, maar de ambitie is om dat uit te bouwen naar een brede verzorgingslijn voor mannen. De komst van de QR-code van GS1 deze zomer bleek de oplossing voor deze groei en kwam op een goed moment. Lees het interview

Heldere data voor een duurzame wereld
Met unieke identificatiecodes van GS1 en het delen van heldere en eenduidige data, laten we de reis van het product zien. Het vastleggen en delen van data is onder andere nodig voor het verminderen van voedselverspilling, afval en verpakkingen. En het is van groot belang voor het informeren van consumenten en andere stakeholders over de duurzaamheid van je producten.