GS1 podcast 'Data in Bedrijf'

Als GS1 Nederland zitten we met bedrijven in het hart van de digitale transformatie, want standaardisatie van de manier van informatie delen is cruciaal. In onze podcasts gaan we daarover met experts en bedrijven in gesprek. Luister via soundcloud of Spotify.

Wat is de impact van circulair worden op je bedrijf?

2022 09 14 10 02 08 Wat Is De Impact Van Circulair Worden Op Je Bedrijf New Business Radio En Nog
De lineaire economie is nog steeds dominant. Dat moet anders, want als je business straks niet circulair is, kun je je producten niet meer op de markt brengen. Samen kun je bouwen aan een transparante wereld die draait op data en op samenwerken. Zo kun je precies volgen wat er in een keten gebeurt. 

Te gast: Raymond de la Court (Managing Director Benelux bij AkzoNobel Decorative Paints) en Loek Boortman (CTO bij GS1 Nederland).

Scoren met een flexibele en efficiënte supply chain

Afbeelding5

De retailmarkt verandert continu en dat leidt tot een hogere onzekerheid en complexiteit. In de nieuwe wereld is wendbaarheid en flexibiliteit dus belangrijk. Logistieke ketens moeten én kunnen nog veel efficiënter en transparanter. Vertrouwen om data te delen moet in ieder geval gemeengoed worden. En samenwerking tussen alle ketenpartijen is daarbij key.

Te gast: Walther Ploos van Amstel (logistiek expert), Rowell Versleijen (directeur logistiek bij PLUS) en Loek Boortman (CTO bij GS1 Nederland).

Productdata als drijvende kracht achter het aanpakken van maatschappelijke thema’s

Data In Bedrijf #2 New Business Radio GS1 Podcast

Een aantal grote thema’s in deze wereld die we met elkaar moeten oplossen: tekort aan grondstoffen, milieuvervuiling, voedselveiligheid en gezondheid. Dit vraagt om samenwerking en transparantie. En daarmee groeit de behoefte aan informatie. Zowel vanuit bedrijven, de overheid én consumenten.

Te gast: Armand Schins van Albert Heijn (Data Quality, Data Governance & Projects bij Albert Heijn Commerce Support), Kees Jacobs van Capgemini (Vice-President Consumer Products & Retail, Global Lead for 'Insights & Data') en Mirjam Karmiggelt (CEO bij GS1 Nederland).

Als de data in de hele keten op orde is hebben we waardevolle producten

Live In De Studio Mirjam Philip En Maartje Beeld

Van welke boom komt mijn appel? Van welke boer komt mijn varkenshaasje? We willen veilig voedsel kopen en ook weten waar ons voedsel vandaan komt. In foodretail zijn traceerbaarheid en transparantie essentieel voor de voedselveiligheid als ook het kunnen voldoen aan de informatiebehoefte van de consument.

Te gast: Maartje Beem-Vullings (Manager Business Assurance & Support bij FruitMasters), Philip den Ouden (voorzitter van Fresh Upstream) en Mirjam Karmiggelt (CEO bij GS1 Nederland).

Luister naar onze podcasts

Luister via soundcloud of Spotify.

X