Vertegenwoordiging levensmiddelen & drogisterij

Op deze pagina vind je een overzicht van alle GS1 (werk)groepen die op dit moment actief zijn. Wij onderhouden deze pagina zorgvuldig, maar omdat er regelmatig wisselingen plaatsvinden in de groepen kan het zo zijn dat deelnemerslijst van een groep tijdelijk niet volledig up-to-date is.

Wil jij namens jouw organisatie ook deelnemen? Neem dan contact op met de contactpersoon van de groep waarin je geïnteresseerd bent om te horen of aansluiten bij de groep mogelijk is.

Strategic Council

De Strategic Council vertegenwoordigt de verschillende doelgroepen in de Nederlandse Levensmiddelen & Drogisterij sector en doet voorstellen voor de GS1 agenda op het gebied van ketensamenwerking en -standaardisatie. De Strategic Council geeft sturing aan de onderwerpen die binnen de verschillende Business Groups besproken worden en is opdrachtgever van de werkgroepen. Contactpersoon: Jerry Tracey (jerry.tracey@gs1.nl).

A.S. Watson, Albert Heijn, Dayes, FNLI, FrieslandCampina, Fresh Upstream, Jumbo, Superunie, Unilever

Business Group Multinational Suppliers

Het doel van de GS1 Business Group Multinational Suppliers is om periodiek inhoudelijk te discussiëren over voorstellen op het gebied van ketensamenwerking en -standaardisatie, mandaat op te halen en draagvlak te creëren bij de achterban in de Nederlandse Levensmiddelen en Drogisterij sector en advies uit te brengen aan de Strategic Council. Voorstellen kunnen door de groep zelf worden opgebracht, maar ook door de Strategic Council of GS1 Nederland. Contactpersoon Kim Bader (kim.bader@gs1.nl).

FNLI, FrieslandCampina, Heineken, Jacobs Douwe Egberts, Nestlé, Perfetti Van Melle, Procter & Gamble, Unilever

Business Group Nationale producenten

Het doel van de GS1 Business Group Nationale Producenten is om periodiek inhoudelijk te discussiëren over voorstellen op het gebied van ketensamenwerking en -standaardisatie, mandaat op te halen en draagvlak te creëren bij de achterban in de Nederlandse Levensmiddelen en Drogisterij sector en advies uit te brengen aan de Strategic Council. Voorstellen kunnen door de groep zelf worden opgebracht, maar ook door de Strategic Council of GS1 Nederland. Contactpersoon: Jonathan Groot (jonathan.groot@gs1.nl).

Bonduelle, Dayes, FruitMasters, Heupink & Bloemen Tabak, Nederlandse Cosmetica Vereniging, Peijnenburg, Remia, Snack Connection, Zwanenberg

Business Group Retail/Wholesale

Het doel van de GS1 Business Group Retail/Wholesale is om periodiek inhoudelijk te discussiëren over voorstellen op het gebied van ketensamenwerking en -standaardisatie, mandaat op te halen en draagvlak te creëren bij de achterban in de Nederlandse Levensmiddelen en Drogisterij sector en advies uit te brengen aan de Strategic Council. Voorstellen kunnen door de groep zelf worden opgebracht, maar ook door de Strategic Council of GS1 Nederland. Contactpersoon: Mats Heuzen (mats.heuzen@gs1.nl)

A.S. Watson, Albert Heijn, Bidfood, Jumbo, Maxxam, Sligro, Superunie

Datakwaliteit Werkgroep

De werkgroep Datakwaliteit onderzoekt en adviseert over mogelijke verbeteringen aan de het datakwaliteit programma van GS1 in de levensmiddelen & drogisterij sector. Contactpersoon: Veronique van Dijk (veronique.vandijk@gs1.nl).

Albert Heijn, A.S. Watson, Friesland Campina, Jacobs Douwe Egberts, Jumbo, Nestlé, Procter & Gamble, PepsiCo, Sligro, Superunie, Unilever

Maintenance Group FMCG (Benelux)

De Maintenance Group is verantwoordelijk voor het onderhoud van het GS1 datamodel. Voorstellen voor wijzigingen van het datamodel worden beoordeeld door de groep en geïmplementeerd nadat er een akkoord is. De vergadering zijn in het Engels en vinden vier keer per jaar online plaats. Contactpersoon: Jan Schimmel (jan.schimmel@gs1.nl).

A.S. Watson Benelux, Ahold Delhaize, Albert Heijn, Beiersdorf, Carrefour Belgium, Coca-Cola Enterprises, Colruyt Group, Danone S.A., Delhaize Group, FrieslandCampina, Frug I Com, Heineken, Henkel AG. & Co. KGaA., Henkel Laundry en Home Care BNL, Jacobs Douwe Egberts, Jumbo, Katambar (Wycams), Kellanova, Lamb Weston / Meijer V.O.F., L'Oréal Belgilux, Mars, Mondelez Belgium, Mondelez Europe Services, Mondelez International, Nestlé, Nestlé Belgilux, Nestlé Netherlands, PepsiCo, Procter & Gamble, Provera BeLux, Sligro, Solucious, Superunie, The GB Foods, The Greenery, Unilever, Verstegen Spices & Sauces

Verpakkingen werkgroep (Benelux) (FMCG/DIY)

De groep kan namens de Maintenance Group beslissingen nemen over verpakkingsinformatie velden in het Benelux datamodel voor zowel levensmiddelen & drogisterij als Doe-het-zelf, tuin & dier. De werkgroep komt indien daar aanleiding toe is bij elkaar. Contactpersoon: Jan Schimmel (jan.schimmel@gs1.nl).

A.S. Watson, Ahold, Colruyt, Coca-Cola Enterprises, Dayes, Delhaize, Fetim Group, FNLI, FrieslandCampina, Frug I Com, Heineken, Hubo België, Intergamma, Jacobs Douwe Egberts, Jumbo, KIDV, Maxeda (Praxis), Mondelez, PepsiCo, Procter & Gamble, Superunie, Syncforce, Unilever, Van Marcke, Verpact, Versele-Laga, WAST-e, Xxtract

ESG Klankbordgroep (FMCG/DIY)

Het doel van de ESG klankbordgroep is om een gestandaardiseerde set datavelden te definiëren, die de uitwisseling binnen de keten eenduidig maken en de verschillende ketenpartijen op een eenvoudige manier beschikking geven tot de benodigde informatie. Primair om de toenemende verplichting rond ESG rapportage te ondersteunen, secundair om de consument te informeren. Contactpersoon: Richard Schenkel (richard.schenkel@gs1.nl).

A.S. Watson, AkzoNobel, Albert Heijn, Bolton Adhesives, Bolsius, CBL, Dayes, Esschert Design, Fetim Group, FNLI, Heineken, Hema, Intergamma, Intratuin, Jumbo, Lekkerland, Mondelez, Nederlandse Cosmetica Vereniging, Neprofarm, Plus Retail, Pokon, Superunie, Welkoop

CO2 Werkgroep  (FMCG/DIY)

De CO2 werkgroep is een tijdelijke werkgroep met als doel een succesvolle implementatie en toepassing van het CO2 datamodel voor zowel de sector levensmiddelen & drogisterij als Doe-het-zelf, tuin & dier. Contactpersoon: Jan Schimmel (jan.schimmel@gs1.nl)

AkzoNobel, Albert Heijn, A.S. Watson, Colruyt, Dayes, Delhaize, Deli Home, FrieslandCampina, Frug I Com, Heineken, Intergamma, Jacobs Douwe Egberts, Jumbo, L'Oréal Belgilux, Mars, Maxeda, Mondelez Belgium, Mondelez Europe, Mondelez International, PepsiCo, Pokon Evergreen, PPG, Procter & Gamble, Sligro, Superunie, Trendiy, Van Marcke, Vandemoortele

EUDR Werkgroep (FMCG/DIY)

In de EUDR werkgroep wordt door leveranciers en retailers gezamenlijk de implementatie van de EU Deforestation wetgeving voorbereid. Specifiek wordt er ingezoomd op welke informatie uitgewisseld moet worden tussen deelnemers. Dit kan op product- of batchniveau zijn. Verder worden hier kennis en ervaring uitgewisseld en worden ketenpartijen zoals NVWA uitgenodigd een toelichting te geven op hun rol bij de controle op naleving van de wetgeving. Contactpersoon: Rob Bouwels (rob.bouwels@gs1.nl).

Albert Heijn, A.S. Watson, Bol, Deli Home, CBL, Dayes, Esschert Design, Fetim Group, FNLI, Intergamma, Jumbo, Pokon Evergreen, Superunie

Werkgroep Gemechaniseerde Distributie Centra (Benelux)

Het doel van de Werkgroep Gemechaniseerde DC’s is om de richtlijnen te onderhouden en verbeteren en daarnaast te kijken naar een internationale aanpak.  Als er binnen de werkgroep voldoende draagvlak is voor een voorstel wordt deze als advies ingediend bij de Strategic Council. Nieuwe voorstellen kunnen door de groep zelf worden ingebracht, maar ook door de Strategic Council of GS1 Nederland.Contactpersoon: Kim Bader (kim.bader@gs1.nl).

Albert Heijn, BABM, Colruyt, Coca Cola, Heineken, Hoogvliet, Jumbo, Kimberly Clark, Mondelez, Plus Retail, Procter & Gamble, Refresco, Unilever