Consumenten betrokkenheid

Merk- en productbeleving door betere informatie

Consumenten verwachten transparantie van merken en retailers. Ze willen weten waar een product vandaan komt, welke ingrediënten het bevat en hoe het is geproduceerd. Uit onderzoek blijkt dat 75% bereid is meer te betalen voor producten van bedrijven die eerlijke informatie geven.

Ook is er behoefte aan gemak: snelle en eenvoudige toegang tot productinformatie via smartphones is een must.

Ontdek hoe de QR Code powered by GS1 consumenten inzicht biedt in producten en hun herkomst en zo de klantbetrokkenheid verhoogt. Van kweker of fabriek tot aan de winkel, en van productgebruik tot aan de recycling van verpakkingen of het product zelf. 

Consumenten betrokkenheid - Consumer Engagemnt

Hoe je de QR Code powered by GS1 kan inzetten?

Marketingactie

Unieke ervaringen en acties creëren voor consumenten gekoppeld aan een product. De achterliggende link van de QR-code kan eenvoudig worden aangepast voor tijdelijke acties, zonder dat de code op het product zelf gewijzigd hoeft te worden.

Gebruiksinstructies

Met een eenvoudige scan krijgen klanten direct toegang tot uitgebreide productinformatie. Of het nu gaat om gedetailleerde gebruiksinstructies, onderhoudstips of video’s die laten zien hoe ze het product optimaal kunnen gebruiken.

Ingrediënten en allergenen

Consumenten direct toegang geven tot belangrijke informatie over ingrediënten en allergenen. Door de QR-code te scannen met de camera op een speciale app kunnen ze snel zien wat er in het product zit, wat vooral handig is voor mensen met allergieën of dieetwensen. 

Nieuws en praktijkverhalen