Administratieve zaken

Administratieve zaken - Administratie

Bekijk hieronder de meest gestelde vragen over administratieve zaken.
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via 020 511 38 88 of info@gs1.nl 

Administratieve zaken - Administratie

Veelgestelde vragen

Ja, je kunt dit eenvoudig instellen in MijnGS1 via het tabblad 'Mijn bedrijf' en kies dan voor 'Facturen' en klik op 'Stel in'.

Let op, dit is op dit moment alleen nog mogelijk voor de banken: ABN AMRO, ING en Rabobank.

Contracten aangegaan voor 12-12-2022 hebben de prolongatiedatum 1 januari en worden jaarlijks automatisch met één jaar verlengd.

Contracten aangegaan na 12-12-2022 worden jaarlijks automatisch met één jaar verlengd vanaf de startdatum.

Wij hanteren een opzegtermijn van 30 dagen.

Ga naar MijnGS1, kies voor ‘Mijn bedrijf’ en dan ‘contracten’. Kies voor de optie opzeggen onder het kopje contracten (dropdown menu). Selecteer de dienst die u wenst op te zeggen en klik op opzeggen en volg de instructies. Zorg ervoor dat alle openstaande facturen betaald zijn.

Ja, na ontvangst van de factuur kunt u een PO-nummer toevoegen in MijnGS1. Ga naar 'Mijn bedrijf' en dan het tabblad 'Facturen'. Hier kunt u het PO-nummer toevoegen en de factuur opnieuw downloaden.

GS1 is not-for-profit en onze organisatie wordt gedragen door de bedrijven. Omdat je een dienst van ons afneemt, ben je deelnemer van GS1. Met het geld van onze deelnemers kunnen wij:
  • Standaarden onderhouden.
  • Nieuwe toepassingen voor bestaande standaarden ontwikkelen.
  • Nieuwe standaarden ontwikkelen.
  • Je support bieden.

Klik hier voor meer informatie over omzetverificatie.

Waarom moet ik mijn omzet doorgeven?
Onze organisatie wordt gedragen door de bedrijven. Om de kosten evenredig te verdelen, betalen grote bedrijven meer dan kleine. Onze tarieven zijn daarom ingedeeld in omzetcategorieën en gebaseerd op de hoogte van de jaarlijkse omzet van de onderneming.
Bij het aangaan van de overeenkomst voor het afnemen van een of meer diensten van GS1 Nederland, ben je akkoord gegaan met de Algemene voorwaarden waarin dit allemaal staat. 

Wat heeft GS1 nodig om mijn omzet te kunnen verifiëren?
Om de indeling in de juiste omzetcategorie te kunnen verifiëren, vragen wij je om een onderbouwing van de netto jaaromzet te uploaden in een PDF-formaat.
  • Met de laatst bekende jaarrekening.
  • Het mag een kolommenbalans zijn waaruit de meest recente jaaromzet blijkt.
  • Een totaaltelling van de grootboekrekeningen waaruit de totaalomzet van de onderneming blijkt.

Het gaat hier niet alleen om de omzet die u met het gebruik van een onze standaarden genereert, maar om de totaalomzet van uw onderneming ongeacht hoe deze omzet gegenereerd is.

Wij behandelen uw opgave alleen om te kunnen beoordelen of u in de juiste omzetcategorie bent ingedeeld en uiteraard met strikte vertrouwelijkheid.

Je kunt de omzetverificatie uploaden als je in MijnGS1 de rol 'Admin' of 'Financieel' hebt.
Log in en ga naar het tabblad 'Mijn bedrijf' --> Bedrijfsgegevens. Scroll naar beneden en klik op 'Omzet aanpassen". Selecteer uw omzetcategorie en upload uw PDF bestand met de juiste gegevens, vink de benodigde hokjes aan en klik op 'Bevestigen'.

Het is niet mogelijk om het eigen e-mailadres aan te passen bij uw accountgegevens omdat het inloggen op MijnGS1 gaat op basis van het e-mailadres.
Als je een ander e-mailadres wilt gebruiken om in te loggen, dan kun je een nieuwe gebruiker toevoegen met dit nieuwe e-mailadres en de rol 'Admin'. 
Een gebruiker met een Admin rol kan andere gebruikers verwijderen.

Upload in MijnGS1 onder Bedrijfsgegevens een van onderstaande stukken in een PDF:

  • Een verklaring van je accountant
  • De laatst bekende jaarrekening
  • Het mag een kolommenbalans zijn waaruit de meest recente jaaromzet blijkt
  • Een totaaltelling van de grootboekrekeningen waaruit de totaalomzet van de onderneming blijkt
Bedrijfsnaam/Handelsnaam is gewijzigd, maar KVK is hetzelfde gebleven:

Ga naar MijnGS1 en kijk onder 'Mijn bedrijf' en dan 'bedrijfsgegevens'. Hier kunt u bedrijfsgegevens aanpassen zoals de naam, BTW-nummer of uw factuurmailadres.
U dient de adresgegevens eerst te wijzigen bij de Kamer van Koophandel. Nadat u de gegevens daar heeft gewijzigd gaat u naar 'Mijn bedrijf' en klikt op 'Bedrijfsgegevens'. Hier kunt u de adresgegevens updaten  via de knop 'KvK-data bijwerken'.

Het bedrijf is gewijzigd van KVK nummer:

Maak eerst een nieuw account aan via MijnGS1 (account aanmaken). Log in in je huidige account en kies voor ‘Mijn bedrijf’ dan ‘overname’ en selecteer je contracten en klik op 'Overdragen'. Log daarna weer in je nieuwe account in en accepteer de 'overname'.

U dient de adresgegevens eerst te wijzigen bij de Kamer van Koophandel. Nadat u de gegevens daar heeft gewijzigd gaat u naar MijnGS1 , klikt op 'Mijn bedrijf' en daarna op 'Bedrijfsgegevens'. Hier kunt u uw adresgegevens aanpassen door te klikken op de knop 'KvK-data bijwerken'.

Ga naar MijnGS1, kies voor ‘Mijn bedrijf’ en dan ‘contracten’. Kies voor de optie 'overnemen' onder het kopje contracten. Selecteer de dienst die u wenst over te dragen en klik op 'Overdragen' en volg de instructies. Zorg ervoor dat alle openstaande facturen betaald zijn.

In het nieuwe tariefstelsel bent u 'premium' member, want u heeft een codepakket 100 of groter. Vanaf 2023 betaald u een vast bedrag per codepakket en een 'premium' bijdrage (deelnemersbijdrage), deze is omzetafhankelijk.

Overheden, bedrijven en consumenten eisen steeds meer data. Dus het delen van data is nodig om ook in de toekomst producten te verkopen en efficiënter te werken. Om u te helpen bij unieke identificatie en het delen van goede productdata, heeft GS1 de tarieven aangepast.
 
GS1 is én blijft een not-for-profit organisatie. We verdelen daarom de kosten voor investeringen in (nieuwe) standaarden, oplossingen en onze dienstverlening onder alle deelnemers. 

U heeft een abonnement op GS1 Data Source voor levensmiddelen & drogisterij en neemt dus deel aan het datakwaliteitprogramma om productdata te verbeteren. Hierin wordt al jaren veel geïnvesteerd en tot op heden is hiervoor geen bijdrage aan u gevraagd. Om het programma te blijven ontwikkelen is dit wel nodig.

In 2020 is ons bankrekeningnummer bij Deutsche bank opgeheven. Ons huidige IBAN nummer (ABN Amro) kun je onderaan de factuur vinden.