Wat is omzetverificatie en waarom moet dat?
Voor een aantal van onze diensten bepaalt de jaarlijkse omzet van je onderneming het tarief dat je betaalt. Regelmatig checken we in welke omzetcategorie je valt: dit heet omzetverificatie.
Waarom moet ik mijn omzet opgeven?
Wat heeft GS1 nodig om mijn omzet te kunnen verifiëren?
- Met de laatst bekende jaarrekening.
- Het mag een kolommenbalans zijn waaruit de meest recente jaaromzet blijkt.
- Een lijst van factuurbedragen excl. BTW in het betreffende jaar.
- Een totaaltelling van de grootboekrekeningen waaruit de totaalomzet van de onderneming blijkt.
Het gaat hier niet alleen om de omzet die u met het gebruik van een onze standaarden genereert, maar om de totaalomzet van uw onderneming ongeacht hoe deze omzet gegenereerd is.
Wij behandelen uw opgave alleen om te kunnen beoordelen of u in de juiste omzetcategorie bent ingedeeld en uiteraard met strikte vertrouwelijkheid.
Vragen over omzetverificatie invullen in MijnGS1
Bij het menu-item 'Mijn account', tabblad 'Bedrijfsgegevens' kun je zien of de verificatie in behandeling is. Deze melding verdwijnt na acceptatie van de verificatie en je ontvangt een bevestiging per e-mail.
- Nieuwe omzetcategorie
- Bewijsstuk in PDF-formaat van uw omzet
- Factuur e-mailadres
- Bevestiging dat je de gegevens naar waarheid hebt ingevuld
Dan hebben wij niet de benodigde informatie om de omzetverificatie te kunnen doen. Vandaar dat wij jaarlijks de opgave aan onze klanten vragen.