Het begint bij identificatie

Boerderij locatie GLN

Je hebt een unieke GS1 artikelcode (GTIN) nodig om je product overal ter wereld te verkopen, zowel online als in een fysieke winkel. En om je producten door de hele keten heen te kunnen volgen op hun productreis identificeer je jouw bedrijf, filiaal, landbouwperceel of boomgaard uniek met een GS1 locatiecode (GLN)

Paspoort voor je product

De artikelcode is een uniek paspoort waarmee elke schakel in de logistieke keten jouw product kan herkennen. En als je er een symbool aan toevoegt, dan kan hij bovendien gescand worden. Nadat je artikelcodes hebt gekocht en toegevoegd in MijnGS1, komen deze automatisch in een wereldwijd netwerk te staan, zo kan iedereen zien welke code bij welk artikel hoort. Zoals een echt paspoort. 

Sleutel naar meer productinformatie

De GS1 artikelcode is ook een sleutel naar veel meer informatie. Met de code kun je na aanmelding productinformatie toevoegen in GS1 Data Source, onze datapool die gebruikmaakt van het wereldwijde GDSN-netwerk. Binnen dit netwerk deel je productdata met jouw afnemers, zoals retailers. Om je bedrijf binnen de datapool te identificeren, gebruik je een GS1 locatiecode of GLN. Als je aan grotere retailers verkoopt, zullen ze je vaak om je GLN vragen.

Traceren van herkomst en locatie

Wil je producten kunnen volgen op hun reis door de keten? Of ben je benieuwd naar de herkomstinformatie? Steeds meer handelspartners, certificerende instellingen, kwaliteitsorganisaties en overheidsinstanties willen weten wie waarvoor verantwoordelijk is binnen de keten of op welke plek een handeling plaatsvindt.

Met een GS1 locatiecode of GLN identificeer je onder andere locaties op verschillende niveaus binnen je bedrijf, maar ook akkers, kassen of een distributiecentrum. Hiermee vergroot je de traceerbaarheid van producten en kun je de oorsprong eenduidig vaststellen. Ook wordt de locatiecode geaccepteerd als identificatie voor certificering conform Qualität & Sicherheit (QS) en Milieukeur. Een GS1 locatiecode kun je scanbaar maken in de vorm van een barcode.

2D barcodes

Sinds de introductie van de barcode in 1974 is de wereld aanzienlijk veranderd. De technologie schrijdt voort en de eisen voor meer en betere informatie nemen toe. Met 2D codes kun je moderne toeleveringsketens en consumentenbehoeften ondersteunen. 2D codes kunnen naast de informatie van de GTIN een grote hoeveelheid extra informatie bevatten, o.a. een webadres, garantie, recept, installatie-instructies, houdbaarheidsdatum, serienummer en batchnummer.

Wettelijke verplichtingen etiketten/labels voor AGF

De Europese Unie stelt eisen aan wat er op etiketten en labels van consumenten- en handelseenheden binnen de AGF-sector moet staan. We hebben een richtlijn beschikbaar zodat je aan deze eisen kunt voldoen. 

Samenwerking met Frug I Com voor AGF

De eisen in de groente- en fruitbranche zijn de afgelopen jaren flink toegenomen. Door het gebruik van GS1 locatiecodes (GLN's) kan je als bedrijf aan deze verplichtingen voldoen. Voor het toekennen van GS1 artikelcodes (GTIN) en GS1 locatiecodes (GLN) aan AGF-producten werken we nauw samen met Frug I com. Zij bieden via hun website servicepacks aan en bieden begeleiding bij de aanvraag en het toekennen van de codes.