MijnGS1

Mygs1

Bekijk hieronder de meest gestelde vragen over MijnGS1.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via 020 511 38 88 of info@gs1.nl 

Mygs1

Veelgestelde vragen

Log je wel in met het juiste mailadres? Heeft u het via een andere browser geprobeerd? Zo ja, stuur een mail naar info@gs1.nl met de foutmelding.

Het is niet mogelijk om het eigen e-mailadres aan te passen bij uw accountgegevens omdat het inloggen op MijnGS1 gaat op basis van het e-mailadres.
Als je een ander e-mailadres wilt gebruiken om in te loggen, dan kun je een nieuwe gebruiker toevoegen met dit nieuwe e-mailadres en de rol 'Admin'. 
Een gebruiker met een Admin rol kan andere gebruikers verwijderen, behalve de hoofdcontactpersoon. Neem hiervoor contact met ons op.

Ga in MijnGS1 in het menu naar 'Mijn bedrijf' en kies vervolgens het tabblad 'Gebruikers' en daarna 'Gebruiker toevoegen' , vul hier de gegevens in en men ontvangt een uitnodiging. Klik vervolgens op de link in de uitnodiging en kies voor 'account aanmaken'.

Bedrijfsnaam/Handelsnaam is gewijzigd, maar KVK is hetzelfde gebleven:

Ga naar MijnGS1 en kijk onder 'Mijn bedrijf' en dan 'bedrijfsgegevens'. Hier kunt u bedrijfsgegevens aanpassen zoals de naam, BTW-nummer of uw factuurmailadres.
U dient de adresgegevens eerst te wijzigen bij de Kamer van Koophandel. Nadat u de gegevens daar heeft gewijzigd gaat u naar 'Mijn bedrijf' en klikt op 'Bedrijfsgegevens'. Hier kunt u de adresgegevens updaten  via de knop 'KvK-data bijwerken'.

Het bedrijf is gewijzigd van KVK nummer:

Maak eerst een nieuw account aan via MijnGS1 (account aanmaken). Log in in je huidige account en kies voor ‘Mijn bedrijf’ dan ‘overname’ en selecteer je contracten en klik op 'Overdragen'. Log daarna weer in je nieuwe account in en accepteer de 'overname'. 

Ja, na ontvangst van de factuur kunt u een PO-nummer toevoegen in MijnGS1. Ga naar 'Mijn bedrijf' en dan het tabblad 'Facturen'. Hier kunt u het PO-nummer toevoegen en de factuur opnieuw downloaden.

Ga naar MijnGS1, kies voor ‘Mijn bedrijf’ en dan ‘contracten’. Kies voor de optie opzeggen onder het kopje contracten. Selecteer de dienst die u wenst op te zeggen en klik op opzeggen en volg de instructies. Zorg ervoor dat alle openstaande facturen betaald zijn.

Ga naar MijnGS1, kies voor ‘Mijn bedrijf’ en dan ‘contracten’. Kies voor de optie 'overnemen' onder het kopje contracten. Selecteer de dienst die u wenst over te dragen en klik op 'Overdragen' en volg de instructies. Zorg ervoor dat alle openstaande facturen betaald zijn.

Codes bestellen en beheren

In MijnGS1 kun je codes aanmaken en bijpassende barcodesymbolen downloaden.

Andere diensten bestellen

Je kunt je ook aanmelden voor GS1 Data Source of een EDI-pakket afnemen. Je ziet het totaaloverzicht van alle codepakketten en/of diensten die je bij ons afneemt en je kan ze hier ook opzeggen.

Je gegevens beheren

Hier kun je bedrijfsgegevens up to date houden, contactpersonen toevoegen en e-mailadressen aanpassen.

Verificatie afhandelen

De omzet- en bedrijfsgegevens invullen voor de jaarlijkse verificatie.

Datakwaliteit beheren

Klanten van GS1 Data Source in de levensmiddelen & drogisterij vinden hier het dashboard voor hun datakwaliteit.

Alleen facturen vanaf 1 januari 2022 zijn zichtbaar.

 

Rol Omschrijving
Admin: Je kunt overal bij, je kunt contactpersonen toevoegen, rollen toekennen en artikelcodes beheren. 
Financial:   Je kunt de omzetverificatie doen en facturen online betalen. Je kan ook bedrijfsgegevens aanpassen.
Standard:  Je kunt de basisfuncties van MijnGS1 gebruiken, zoals de afgenomen diensten inzien en toegekende codes downloaden. 
DQSReadWrite: Alleen van toepassing bij GS1 Data Source afnemers in de levensmiddelen & drogisterij: Je kunt bij de dashboards van het datakwaliteitsprogramma, je kan contactpersonen toevoegen en de datakwaliteitrol toewijzen.
GLNStandard: Je kunt GLN’s inzien, beheren, muteren en activeren.
ExternalGLNviewer: Je kunt GLN’s inzien met alle beschikbare attributen.