Administratieve zaken

Administratie

Let op!

  • Per 12 december 2022 gelden er nieuwe tarieven. Meer weten? Kijk hier

Bekijk hieronder de meest gestelde vragen over administratieve zaken.
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via 020 511 38 88 of info@gs1.nl 

Veelgestelde vragen

U dient de adresgegevens eerst te wijzigen bij de Kamer van Koophandel. Nadat u de gegevens daar heeft gewijzigd gaat u naar MijnGS1 , klikt op 'Mijn bedrijf' en daarna op 'Bedrijfsgegevens'. Hier kunt u uw adresgegevens aanpassen door te klikken op de knop 'KvK-data bijwerken'.

Het is niet mogelijk om het eigen e-mailadres aan te passen bij uw accountgegevens omdat het inloggen op MijnGS1 gaat op basis van het e-mailadres.
Als je een ander e-mailadres wilt gebruiken om in te loggen, dan kun je een nieuwe gebruiker toevoegen met dit nieuwe e-mailadres en de rol 'Admin'. 
Een gebruiker met een Admin rol kan andere gebruikers verwijderen, behalve de hoofdcontactpersoon. Neem hiervoor contact met ons op.

Bedrijfsnaam/Handelsnaam is gewijzigd, maar KVK is hetzelfde gebleven:

Ga naar MijnGS1 en kijk onder 'Mijn bedrijf' en kies voor Bedrijfsgegevens. Hier kun je de gegevens updaten nadat deze zijn gewijzigd bij de Kamer van Koophandel. Klik op de knop 'KvK-data bijwerken'.

Het bedrijf is gewijzigd van KVK nummer:

Bekijk het stappenplan (inclusief formulier).

Stuur een mail naar bo@gs1.nl. Dan wordt je contract aan het einde van je looptijd stopgezet, houd rekening met je maand opzegtermijn. Zie hier de instructie voor het opzeggen.

Klik hier voor meer informatie over wat te doen bij een overname.

GS1 heeft eind 2022 aangekondigd dat de prijzen en de structuur gaan veranderen per 1 januari 2023.

Nieuwe tarieven
Overheden, bedrijven en consumenten eisen steeds meer data. Dus het delen van data is nodig om ook in de toekomst producten te verkopen en efficiënter te werken. Om u te helpen bij unieke identificatie en het delen van goede productdata, heeft GS1 per 12 december 2022 de tarieven aangepast.

GS1 is én blijft een not-for-profit organisatie. We verdelen daarom de kosten voor investeringen in (nieuwe) standaarden, oplossingen en onze dienstverlening onder alle deelnemers. 

Per 12 december 2022 gelden er nieuwe tarieven bij afname nieuwe pakketten. Meer weten? Kijk hier.

U heeft een abonnement op GS1 Data Source voor levensmiddelen & drogisterij en neemt dus deel aan het datakwaliteitprogramma om productdata te verbeteren. Hierin wordt al jaren veel geïnvesteerd en tot op heden is hiervoor geen bijdrage aan u gevraagd. Om het programma te blijven ontwikkelen is dit wel nodig.

In het nieuwe tariefstelsel bent u 'premium' member, want u heeft een codepakket met 100 of groter. Vanaf 2023 gaat u een vast bedrag per codepakket betalen en een 'premium' bijdrage (deelnemersbijdrage), deze is omzetafhankelijk.

Overheden, bedrijven en consumenten eisen steeds meer data. Dus het delen van data is nodig om ook in de toekomst producten te verkopen en efficiënter te werken. Om u te helpen bij unieke identificatie en het delen van goede productdata, heeft GS1 per 12 december 2022 de tarieven aangepast.
 
GS1 is én blijft een not-for-profit organisatie. We verdelen daarom de kosten voor investeringen in (nieuwe) standaarden, oplossingen en onze dienstverlening onder alle deelnemers. 

GS1 is not-for-profit en onze organisatie wordt gedragen door de bedrijven. Omdat je een dienst van ons afneemt, ben je deelnemer van GS1. Met het geld van onze deelnemers kunnen wij:
  • Standaarden onderhouden.
  • Nieuwe toepassingen voor bestaande standaarden ontwikkelen.
  • Nieuwe standaarden ontwikkelen.
  • Je support bieden.

Klik hier voor meer informatie over omzetverificatie.

Stuur een mail naar bo@gs1.nl met een van onderstaande stukken:

  • Een verklaring van je accountant
  • Met de laatst bekende jaarrekening
  • Het mag een kolommenbalans zijn waaruit de meest recente jaaromzet blijkt
  • Een lijst van factuurbedragen excl. BTW in het betreffende jaar
  • Een totaaltelling van de grootboekrekeningen waaruit de totaalomzet van de onderneming blijkt

In 2020 is ons bankrekeningnummer bij Deutsche bank opgeheven. Ons huidige IBAN nummer (ABN Amro) kun je onderaan de factuur vinden. 

X