GS1 DPP

Fashion Forward: op weg naar duurzame kleding met het Digital Product Passport

Kledingbedrijven krijgen te maken met veel wetgeving: over het inzicht in je keten tot uitgebreide productinformatie. Een onderdeel daarvan is het Digital Product Passport (DPP) dat vanaf 2027 verplicht is voor elk kledingstuk op de Europese markt. Dit gaat nog verder dan transparantie.

  • Kunstmuseum Den Haag
  • 1 oct 2024
  • 13.15 - 18.00
  • Traceability, duurzaamheid en inkoop/productontwikkeling in de kledingsector

Not-for-profitorganisaties GS1 en Modint geven je in één middag alle ins- en outs over het DPP. Aan het einde van de middag weet je wat de EU vraagt, wat er al voor oplossingen op de markt zijn en hoe je nu kunt beginnen.

Waarom is dit event voor jou interessant?

  • Miriam Geelhoed van Modint deelt de laatste stand van zaken over de DPP-wetgeving.
  • Jeanet van der Stoel van GS1 Nederland vertelt over hoe je met GS1 standaarden producten kunt identificeren en data daarover kunt vastleggen en delen. Ze illustreert dat met voorbeelden uit de praktijk en een concreet stappenplan.
  • Thomas Lacham van My Lima Lima laat zien hoe je met duurzaam ondernemerschap een positieve impact in fashion kunt maken.
  • Hedda Smith deelt de uitkomsten van haar thesis voor AMFI over de rol van DPP’s voor meer transparantie in de supply chain.
  • Solution Providers geven een demo van echte werkende DPP’s om te laten zien wat er nu al kan.

En last but not least: de locatie van dit event is het Kunstmuseum in Den Haag tijdens de tentoonstelling DIOR - A New Look. Je kunt daar ook een kijkje nemen!

Voor wie?

Dit event is voor iedereen die zich bezighoudt met traceability, duurzaamheid en inkoop/productontwikkeling bij kledingbedrijven. We willen zoveel mogelijk organisaties de kans geven om deel te nemen, dus kun je max. 2 personen per bedrijf aanmelden. Aan deelname zijn geen kosten verbonden.